Konfirmation

Har precis startat upp bloggen och vad passar inte bättre än att börja just idag, när det ändå finns något att skriva om. Som sagt, idag var det konfirmation i Boo kyrka. Efter ca 6 månader läsning... Kom dit vid 9 för ett sista genrep, hade dock tappat rösten på morgonen men fick tillbaka den som tur var :) Vi hade lite pjäser som skulle liknas vid berättelser ur bibeln, som "utspelades" i Huså, där vi var på läger. Jag skulle i första berättelsen spela bitchig (hur stavas det?!) skidåkare och andra försiktig, osäker skidåkare som var kyrknörd med inriktning på färgerna vitt och gult i kyrkan. Mycket nervöst innan men jättekul när det väl var igång.
Efter det hade vi en vanlig (ungefär) gudstjänst. Jag läste bibeltext....
Det är sen efteråt som jag kom på hur mycket jag faktiskt tycker om dessa personer, har haft så mycket kul med er. Efteråt bar det hem till Corinne för mat och presenter. Mormor, morfar, gudfar och två kusiner och familjen var där och några från Corinnes släkt. Mycket trevligt, fick massa smycken och lite annat smått och gott... Väldigt lyckat.

Måste bara än en gång säga att jag kommer sakna alla från konfirmationen...

Puss och Kram Vera

image4
Vi i Huså :)

Kommentarer
Postat av: Rosagro

Hej Vero! Ni var superbra idag! Ni har vart väldens bästa konfirmander! Kommer sakna er!

2008-04-06 @ 21:09:54
URL: http://tusanocksa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0